Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на моєму блозі! Бажаю приємного перегляду!

ДІТИ З ООП

 

ПАМЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ З ООП

на випадок надзвичайних ситуацій

 

     Сьогодні наша держава перебуває у складній ситуації.  Наша безпека та життя знаходяться у небезпеці. Емоційна напруга зростає. Психічний стан кожного на критичній межі. Важко оволодіти емоціями. Це те, що сьогодні переживає кожен українець. Наразі усі заклади освіти перейшли на дистанційну форму навчання або на передчасні весняні канікули. Частина батьків також тимчасово на дистанційній формі роботи, інші продовжують працювати. Проблема перебування дітей під наглядом стала для усіх уже, практично, звичною, за умов карантину. Проте, за умов Надзвичайної ситуації, а тим більше Воєнного стану дана ситуація ускладнилась.

     Особливу увагу варто приділити батькам дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю. Адже це та категорія дітей, які незалежно від свого віку не в змозі повноцінно зрозуміти та усвідомити усю складність ситуації. Це ті діти, які потребують цілодобового нагляду та/або допомоги і підтримки, не лише моральної, а й фізичної. Зазвичай, батьки таких дітей є досить сильними духом та витривалими. Проте впровадження Воєнного стану в державі значно переламала звичне життя кожного.

     Рекомендації батькам дітей з ООП:

Ø ваші діти, можливо, і не розуміють усієї складності ситуації, але вони краще за інших відчувають вас та ваш емоційний стан, тому намагайтесь свою напругу не усі  «зривати» на них та не проявляти власні страхи та панічні атаки;

Ø на даний час ви змушені більше часу проводити в обмеженому просторі разом зі своїми дітьми, це також значно перенапружує, тому намагайтеся виконувати звичні справи вихідного дня, залучайте до виконання таких справ своїх дітей (у межах їх можливостей);

Ø обов’язково приділяйте певний час для спільних ігор з вашими дітьми, під час таких ігор щиро радійте та посміхайтесь, щоб ваші діти відчували те, що вони не є зайвими для вас зараз;

Ø дотримуйтесь звичного режиму дня відповідно до того, який є у ваших дітей в дошкільному закладі, школі чи щоденному житті: ранковий туалет, сніданок, ранкова зарядка, час для навчання, виконання розвиткових вправ та завдань, обід, денний відпочинок, прогулянка, вечірні розвантажувальні вправи та ігри, вечеря, нічний сон;

Ø обов’язково обіймайте своїх дітей, нехай вони відчувають тепло ваших обіймів, для них це найважливіше і є найбільшим захистом від усього!

     Памятайте! Саме ви - батьки (або законні опікуни) є цілим світом для своїх особливих дітей! І саме від вас залежить їх успіх, благоустрій та емоційний стан! На вас полягає велика відповідальність за захист, допомогу та підтримку ваших дітей, адже самостійно цього зробити вони не зможуть.



Перелік корекційно-розвиткових програм для дітей з особливими освітніми потребами:


















Презентація "Адаптація дитини з аутизмом до навколишнього середовища":







Синдром Дауна




Корекційні програми рекомендовані МОН



21 сайт для дітей з ООП

Як провести час із користю дітям з ООП та їх батькам? Як підтримати цікавість дошкільників? Які захопливі й пізнавальні заняття запропонувати школярам? Пропонуємо перелік сайтів, які будуть у нагоді дітям з ООП, батькам, педагогам та іншим фахівцям, які працюють у сфері надання інклюзивних послуг

Мультфільми про "особливих" дітей
   Дуже важливо навчити дитину з самого дитинства не засуджувати інших і не боятися «особливих» дітей, вміти співчувати, бути толерантними. Поговорити з малюком про важливе допоможуть добрі мультфільми, в яких закладена глибока ідея.
Ці короткометражні анімаційні фільми варто подивитись кожній людині, не залежно від її віку, національності і життєвої позиції. Зміст кожного мультика потрібно усвідомити і просто зробити для себе висновки.

«ПОДАРУНОК»

 


«МАЛЕНЬКА КАСТРУЛЬКА АНАТОЛЯ»

   Головний герой мультфільму – Анатоль вже не пам’ятає, звідки взялася маленька каструлька, яку він усюди тягає за собою на мотузочці. Вона відчутно заважає йому, застрягаючи то тут, то там, ускладнюючи його пересування.
       Одного чудового дня Анатолю це набридає і він вирішує сховатися від неї і від усіх, щоб нічого не бачити і самому не бути видимим. Однак, і, можливо, це на краще, зробити це не так і просто. Короткометражка через дитячі образи пояснює, що бути особливим – це нормально.

«АКУРАТНА ІСТОРІЯ»

    Російський фонд «Діти БЕЛА» («Дети БЭЛА») до дня рідкісних захворювань випустив короткометражку про хлопчика Микиту (Никита), який готується йти в школу, але через свою крихку шкіру зіштовхується із низкою проблем.
    Автори хотіли, щоб ця історія, подана у такій доступній для дітей формі, надала «особливим» дітям впевненості в собі, і допомогла суспільству зрозуміти їхні проблеми і допомогти в адаптації.


«СТРУНИ»

      Красива історія про рівність, солідарність, дружбу і дитячу мудрість, якій варто повчитися навіть дорослим.
     Мультфільм «Струни» («Cuerdas») був нагороджений премією Гойя за кращий короткометражний анімаційний фільм. Його творець, Педро Соліс, хотів звернути увагу на важливість інклюзивної освіти.

«ПРО ДІМУ»

    Мультфільм «Про Діму» розповідає про зустріч дівчинки Міри і хлопчика, не схожого на її друзів. Діма погано ходить і майже не говорить, але цікавість Міри і добрі поради її мами стають початком справжньої дружби.
     Описуючи ідею мультфільму, автор проекту зазначила: в інтернеті є безліч ресурсів, які розказують окремо про ДЦП, про синдром Дауна, про аутизм і т.д. Але діти не розрізняють діагнози, вони потребують простого пояснення, донесеного простою мовою.

«ТАМАРА»

   Цей зворушливий короткометражний мультфільм розкаже про дівчинку Тамару, яка мріє стати танцівницею. Вона танцює під звуки музичної скриньки, не помічаючи нічого навкруги. Але чому так засмучується мама, коли бачить це? Виявляється, Тамара не чує музику – вона глуха.
В коментарях під мультиком найчастіше пишуть: «Я тримаюсь, я не плачу!» Не плачте й ви, адже дитячі мрії мають збуватися!

«СЕКРЕТ МАЕЛА»

   Автори цього мультфільму хотіли пояснити не лише дітям, а й дорослим тему ставлення до людей з синдромом Ангельмана. Щоб оцінити тонкість цього фільму, його варто подивитись кілька разів.


«МІЙ БРАТИК З МІСЯЦЯ»

    Цей чудовий анімаційний фільм створив Фредерік Філібер, батько аутичного хлопчика.
Автор поділився своїми переживаннями та ідеєю:
"Коли ми зрозуміли, що в нашого сина проблеми, педіатр направив нас в центр психічного здоров’я, в якому ми, батьки, почали проходити сеанси психоаналізу. Ми стали шукати інші рішення по догляду за хворими дітьми в лікарнях і вдома, і паралельно ми вирішили створити фільм. Це був спосіб розказати невелику історію, щоб говорити про проблему аутизму у зрозумілій формі. Цей фільм можуть дивитися всі: батьки, спеціалісти, ті, для кого аутизм не значить нічого, і ті, хто в житті стикнувся з цим"

Немає коментарів:

Дописати коментар